Forum F1 Speed - F1 Forum Strona Główna F1 Speed - F1 Forum
Forum F1 Speed
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Areodynamika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum F1 Speed - F1 Forum Strona Główna -> Technika F1
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil F1
Junior Admin



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Czw 19:47, 24 Maj 2007    Temat postu: Areodynamika

Możemy tutaj pisac o najdziwniejszych pomysłach areodynamiki w bolidach F1 serdecznie zapraszam do zamieszczania zdięć i postowania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jędruś
Junior Admin



Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Myszków

PostWysłany: Sob 10:51, 26 Maj 2007    Temat postu:

W dzisiejszej F1 aerodynamika jest jedną z najważniejszych rzeczy potrzebnych do zwycięstwa. Każda część np. skrzydełko stawia opór powietrza. Czym jest on większy tym bolid przyspiesza wolniej, ma mniejsze prędkości na prostych . Lecz wszystkie części aerodynamiczne są potrzebne do uzyskania docisku , który prowadzi do lepszego i szybszego wchodzenia w zakręty. Podczas GP Monaco zobaczymy wersje bolidów z maksymalnym dociskiem, a wię prędkości na prostych nie będą zbyt wysokie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kimi Räikkönen
Admin



Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

PostWysłany: Nie 20:51, 27 Maj 2007    Temat postu:

Tak aerodynamika jest w dzisiejszej F1 bardzo ważna. Oto zdięcia z jej elemantami:

McLaren ze swoim płatem skrzydła przedniego przebiegającego nad nosem. I oczywiście te słynne "rogi" Maca, choć konkurenci mówią że wcale dużo nie dają che

Ferrari i Red Bull korzystają z "przegródek" łączącym bok skrzydła z nosem bolidu smiech

Zaś BMW korzysta z takich jakby małych "płatów" przymozowanych na boku skrzydła i kończy się na szkrzydle Hahahaha

To tyle ode mnie oczko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
toocna
Junior Admin



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 19:04, 31 Maj 2007    Temat postu:

Aerodynamika W F1 jest dziś niesamowicie rozwinieta. Tu nie chodzi tylko o jakies skrzydelka w nadwoziu. Wazny jest bardzo odpowiedni balans, sila docisku. Na kazdym torze jest inaczej. Tu nie chodzi o jakiesinne ustawienia samochodu , bo to zalezy od stylu danego kierowcy.
Napisze o tym pozniej bo teraz nie mam czasu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
toocna
Junior Admin



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 12:56, 02 Cze 2007    Temat postu:

Aerodynamika w Formule 1
Aerodynamikę do Formuły 1, wprowadził angielski konstruktor jednego z najbardziej utytułowanych zespołów ( Lotus ) Colin Chapman. Często szukał pomysłów technicznych poza Formułą 1. I równie często te pomysły przynosiły ogromne efekty. Pod koniec lat 60., Lotus zaczął stosować przednie i tylnie skrzydła, które równoczęsnie generowały siłę docisku.
Siła docisku jest to siła, która utrzymuje bolid Formuły 1 przy podłożu. Powstaje ona poprzez uzyskanie pod samochodem podciciśnienia, przez właśnie tylnie i przednie skrzydło oraz inne dodatkowe elementy nadwozia. Poprzez zwiększenie siły docisku zwiększamy przyczepność mechaniczną do podłoża oraz zmniejszamy jednocześnie jego sprawność aerodynamiczną. Siła docisku jest sczególnie ważna przy ostrych zakrętach. Kiedyś , kiedy Aerodynamika w F1 nie była tak rozwinięta, sasmochód bardzo trudno trzymał się idealnego toru jazdy i bardzo łatwo wpadał w poślizg jednocześnie tracąc prędkość.
Powodują to turbulencje aerodynamiczne wokół bolidu, czyli tzw. „brudne powietrze”. Zakłócają one przepływ właściwego „czystego powietrza” i przez to zmniejszają wydajnośćaerodynamiczną.
Głównym celem eksperymentów prowadzonych przez zespoły F1 jest wytworzenie maksymalnej siły dociskowej przy jednoczesnym minimalnym oporze powietrza. Chcąc uzyskać taki efekt wprowadzono wiele innowacji: deflektor, Profilowane osłony chłodnic, skrzydełka nad osłonami silnika, kominki i skrzela na osłonach chłodnic itp.
Poza tym profil skrzydeł montowanych w F1 jest różny w zależności od toru na którym będzie startował samochód. Jeżeli tor jest wolny i występuje na nim dużo zakrętów i krótkich prostych, to konstruktorom będzie szczególnie zależeć na wytworzeniu siły docisku.
Lecz chyba największą innowacją było wprowadzenie w 1977 roku przez Colina Chapmana, Efektu Przyziemienia. Jest to efekt, który ma za zadanie „przykleić” samochód do nawierzchni.
Jednak Efekt Przyziemienia zmniejsza równocześnie maksymalną prędkość. I dlatego jest tu podobnie jak przy sile docisku. W obu przypadkach ważne znaczenie mają opory powietrza, które blokują właściwe powietrze. I dlatego trzeba było rozpracować ten Efekt do perfekcji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jędruś
Junior Admin



Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Myszków

PostWysłany: Czw 20:23, 21 Cze 2007    Temat postu:

Zadziwiasz mnie swoją wiedzą.....
Wstąp może na WM, bo tam ludzie z dużą wiedzą są mile widziani.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
toocna
Junior Admin



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 13:02, 30 Cze 2007    Temat postu:

już tam jestem smiech i nie uważam to forum za godne uwagi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum F1 Speed - F1 Forum Strona Główna -> Technika F1 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Charcoal Theme by Zarron Media
Regulamin